سؤالات متداول قبل از طلاق و جدایی
نوشته شده توسط : alirezam216

سؤالات متداول قبل از طلاق و جدایی

سؤال 1: چگونه طلاق بگیریم که به فرزندانمان کمتر دچار آسیب شوند؟

جواب: اگر واقعاً زوج (زن و شوهر) بدی هستید و احساس بدبختی می‌کنید، طلاق و جدایی بهترین کار است. اما همیشه پدر و مادر فرزندانتان خواهید بود و در این مورد با همسرتان شریک هستید. باز هم در زندگی یکدیگر حضور خواهید داشت. باید درباره شیوه‌ی ارتباط بعد از طلاق فکر کنید و از کودکانتان برای آسیب زدن به یکدیگر استفاده نکنید. 

سؤال 2: آیا برای فشار مالی بعد از طلاق آمادگی دارید؟

جواب: یک مشاور خانواده در این باره می‌گوید: به زن و شوهر پیشنهاد می‌کنم قبل از اقدام به طلاق و جدایی به مسائل مالی فکر کنند. مثلاً با یک مشاور مالی و وکیل مشورت کنید و در مورد هزینه‌های طلاق آگاه شوید. تغییرات زیادی در اوضاع مالی‌تان به وجود می‌آید. باید از تمام حقایق مالی آگاه باشید تا احساس امنیت بیشتری نمایید. 

سؤال 3: آیا برای انجام وظایف روزانه‌ای که همسرم بر عهده داشت، آمادگی دارم؟

جواب: ما برای بسیاری از دیگر تحولات در زندگی آماده می‌شویم، اما طلاق و جدایی از همسر (زن یا شوهر) ناگهان مانند یک آتش‌فشان فوران می‌کند. عدم آمادگی ما در این رابطه باعث افزایش آشفتگی‌ها می‌شود.

باید بدانید که قرار است بعد از سال‌ها زندگی مشترک، تمام هزینه‌های زندگی را خودتان به‌ تنهایی پرداخت کنید. به علاوه، چه کسی فعالیت‌های روزانه فرزندانتان را نظارت و پیگیری خواهد کرد؟ 

سؤال 4: چگونه در آینده از انجام این اشتباه جلوگیری کنم؟

جواب: شاید ایراد از شما باشد، نه از ازدواج. اگر رابطه برایتان کسل‌کننده شده است، احتمالاً در رابطه بعدی نیز این‌ گونه خواهد بود. اگر با همسرتان دعوا می‌کنید که تعطیلات به خانه کدام بستگان بروید، احتمالاً در ازدواج بعدی نیز همین دعواها را خواهید داشت. اما زن و شوهرهایی که می‌دانند درک آنها از مشکلات ازدواج می‌تواند مسیر زندگی‌شان را تغییر دهد، در آینده ازدواج موفق‌تر و طولانی‌تری خواهند داشت.





:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: